برندسازی شخصی یکی از زیر شاخههای جدید در حوزه برندسازی میباشد که اخیراً مورد توجه قرار محققین حوزه برند قرار گرفته است. گسترش شبکههای اجتماعی و افزایش روزافزون کاربران این شبکهها و همچنین محبوبیت این فضا نزد کاربران باعث شده تا شبکههای اجتماعی تبدیل یکی از بهترین بسترها برای توسعه برندها شود بنابراین افراد نیز میتوانند برند خود را در آن عرضه کنند. لذا با توجه به ضرورت مطالعه در حوزه برند سازی شخصی و اهمیت شبکههای اجتماعی در برندسازی این تحقیق با هدف بررسی عوامل مؤثر بر برندسازی شخصی در شبکه اجتماعی اینستاگرام با استفاده از تکنیک داده کاوی آنجام گرفته است. در این تحقیق صفحات شخصی افراد صاحب برند شخصی در حوزههای تخصصی علمی(روانشناسی، پزشکی و کسب و کار) در شبکه اجتماعی اینستاگرام مورد بررسی قرار گرفته شد و در یک بازه 3 ماهه بیش از 1000 پست اینستاگرامی در صفحات مورد نظر بررسی شد. و با استفاده از نرم افزار داده کاوی knime به تجزیه و تحلیل و داده کاوی و استخراج الگوی درخت تصمیم پرداخته شد. و این الگوی درخت تصمیم نشان میدهد که عواملی مانند نوع، زمینه، محتوا و همچنین روز انتشار پست اینستاگرامی بر مشارکت مخاطبان و آگاهی از برند شخصی تأثیر دارند. با استفاده از نتایج این تحقیق افراد میتوانند عواملی که برند شخصی آنها در شبکههای اجتماعی تأثیر دارد را آموخته و با استفاده از این عوامل ، برند شخصی خود را مدیریت کرده و آنرا توسعه دهند و مخاطبان بیشتری را از برند خود آگاه کرده و تحت تأثیر قرار دهند.
وابستگی سازمانی نویسنده پاسخگو | دانشگاه کردستان |
نوع منبع عمومی | Original Research |
نوع منبع | |
زبان | fa |
نوع |
تعداد بازدیدکنندگان صفحه
تعداد دریافتها