هدف این پژوهش طراحی مدل بازیوارسازی بهمنظور مدیریت تجربه نسل وای است. این پژوهش ازلحاظ هدف کاربردی است. روش پژوهش حاضر کیفی است و بهمنظور جمعآوری دادههای مورد نیاز در این مطالعه از روش فراترکیب استفاده شده است. در این پژوهش، جامعه آماری کلیه پژوهشهای علمی چاپ شده در پایگاههای معتبر داخلی و خارجی است؛ روش نمونه گیری، نمونه گیری هدفمند و غیراحتمالی است که با استفاده از ملاکهای ورودی 21 مطالعه به عنوان نمونه انتخاب شدند؛ روش گردآوری اطلاعات، روش کتابخانهای و ابزار گردآوری اطلاعات چک لیست است. جهت ارزیابی پایایی از ضریب کاپای کوهن استفاده شده است. نتایج حاصل از فراترکیب شامل استخراج 96 کد باز، 9 تم (عملکرد پاداش، عملکرد مقام، عملکرد رقابت، عملکرد خوداظهاری، تجربه جریان (غوطهورسازی، گذر زمان، کنترل، لذت)، تجربه زیباشناختی (خودشکوفائی، پایش فعال، معنی)، قصد استفاده مداوم، رضایت و وفادرای) و 3 مقوله (عملکرد بازیوارسازی، مدیریت تجربه نسل وای و نتایج رفتاری مشتری) است. این پژوهش مدلی را تدوین میکند که پیشنیازهای تجربه جریان و تجربه زیبایی شناسی و نقش آنها را در توضیح قصد استفاده مداوم، رضایت و وفاداری از یک سیستم بازیوارسازی شده نشان میدهد. یافته های این پژوهش برای طراحان بازیوارسازی و بازاریابانی مفید است که به دنبال راه های جدیدی برای ارتقاء مدیریت تجربه مشتری در بازیوارسازی هستند. بهطورکلی، طراحی عملکردهای بازیوارسازی بهشکل مناسب میتواند باعث ایجاد تجربه جریان و تجربه زیباشناختی مطلوب در مشتریان شده و مشارکت آنها را افزایش داده و به نتایج رفتاری مثبتی منتهی شود.
وابستگی سازمانی نویسنده پاسخگو | دانشگاه کردستان |
نوع منبع عمومی | Original Research |
نوع منبع | |
زبان | fa |
نوع |
تعداد بازدیدکنندگان صفحه
تعداد دریافتها